Zmieniamy komfort pracy
Szkolenia i consulting z zakresu komunikacji dla małych i średnich przedsiębiorstw, w których ważna jest komunikacja z klientem.
Zarządzanie stresem egzaminacyjnym
Większość egzaminów, czy to na koniec szkoły podstawowej, matura, sesja a studiach czy na prawo jazdy to istotne momenty w życiu młodych ludzi. Z jednej strony cieszą, ponieważ wiążą się z przejściem na kolejny etap. Z drugiej strony często zależy od nich bardzo dużo – wymarzona szkoła, studia, brak konieczności powtarzania czy po prostu aprobata otoczenia. Świadomość tego powoduje, że sytuacja egzaminu jest dla uczniów i studentów stresująca.
Nerwy pojawiają się nie tylko w trakcie zdawania. W szczególności u wrażliwych osób mogą wystąpić dużo wcześniej, na przykład na początku roku szkolnego czy akademickiego. Stres obniża skuteczność działań. Może sprawić, że najlepiej przygotowana osoba osiągnie niski wynik. W sytuacji, w której presja zaczyna być odczuwana sporo wcześniej, może się okazać, że nawet zdolne i pracowite osoby nie będą w stanie się efektywnie przygotować.
Oprócz wyniku stres może negatywnie wpływać na inne aspekty funkcjonowania. Zwiększona lub zmniejszona w jego wyniku pobudliwość może negatywnie wpływać na relacje ze znajomymi, współpracownikami, rodziną i bliskimi. Obniżenie koncentracji może spowodować, że student lub uczeń będzie gorzej radził sobie w tym, co sprawia mu przyjemność – jak na przykład sport czy hobby.
Znamy specyfikę pracy z młodą grupą, dlatego nasze zajęcia są nastawione na praktyczne ćwiczenia i aktywizujące zadania. Elementy teorii ograniczamy do niezbędnego minimum i stanowią one punkt wyjścia dla działań uczestników.
Żeby zapobiec powyższym konsekwencjom proponujemy warsztaty dla uczniów i studentów z zakresu zarządzania stresem egzaminacyjnym. W ich trakcie będziesz miał okazję:
- Poznać podstawy teorii stresu
- Czym jest stres i skąd tak naprawdę się bierze?
- Jakie może mieć skutki?
- Poznać techniki radzenia sobie z presją
- Jak nie denerwować się na własne życzenie – praca na własnych interpretacjach zdarzeń,
- Po czym poznać, że działam pod wpływem stresu – identyfikacja i minimalizowanie skutków w życiu codziennym,
- Co wywołuje we mnie stres – identyfikowanie stresorów i dyskusja nad możliwością ich eliminacji.